Ledig stilling:
Kommunalsjef familie og oppvekst
Søknadsfrist: 31.10.2024
Kommunalsjef familie og oppvekst
I Modum kommune er det ledig stilling som kommunalsjef i etat for familie og oppvekst.
Kommunalsjefstillingen er en utfordrende lederstilling der du får anledning til å være med på å påvirke sektorens og kommunens videre utvikling. Etat for familie og oppvekst har ansvar for grunnskole, barnehage, voksenopplæring og familiens hus. Familiens hus består av helsestasjon, barnevern og PPT. Etaten har 430 årsverk og en driftsramme på om lag 400 mill. kroner. Stillingen inngår i kommunedirektørens ledergruppe.
Modum kommune jobber aktivt med tidlig og helhetlig innsats for en god oppvekst for alle barn og unge. Kommunedelplan for oppvekst har trygge og gode barnehage- og skolemiljøer som overordnet mål, og Modum kommune deltar for tiden i det nasjonale læringsmiljøprosjektet. Modum kommune jobber etter en innarbeidet samhandlingsmodell som skal sørge for en helhetlig og koordinert innsats for utsatte barn og unge. Det jobbes målrettet med organisasjonsutvikling og tjenesteutvikling på etats- og virksomhetsnivå, alt med mål om å skape gode oppvekstsvilkår for våre barn og unge.
Arbeidsoppgaver
Kommunalsjef opptrer på kommunnedirektørens vegne innenfor etatens rammer, og har følgende ansvar:
- Administrativ og strategisk ledelse av etaten i tråd med kommunens plan- og styringsdokumenter.
- Brukerorientert utvikling av etatens tjenester for å møte dagens og framtidens utfordringer, samt bidra til helhetlig utvikling i kommunen.
- Personalansvar. Sikre et forsvarlig arbeidsmiljø for alle medarbeidere. Mobilisere og utvikle kompetanse hos sine medarbeidere for å sikre utvikling og kvalitet i tjenesten.
- Internkontroll. Sikre god kvalitet i tjenesten ved god kultur for forbedringsprosesser gjennom rapportering, risikovurdering og forbedringstiltak.
- Økonomistyring.
- Tilrettelegging for politisk styring.
- Informasjon og rapportering.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning.
- Lederkompetanse og erfaring fra etatens ansvarsområder.
- Innsikt og kunnskap om lov og regelverk innen fagområdet.
- Erfaring fra tverrfaglig samarbeid.
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne.
- God forståelse for økonomistyring.
Personlige egenskaper
- Du er samlende, tydelig og trygg i ditt lederskap og en god relasjonsbygger.
- Du er medskaper til et godt arbeidsmiljø og trivsel blant medarbeiderne.
- Du er opptatt av samskaping og å være en del av et lag.
- Du evner å lede og motivere familie og oppvekst til å nå felles mål.
- Du har evne til å tenke strategisk og innovativt for å utvikle og forbedre tjenestetilbudet.
Vi tilbyr
- 100 prosent fast stilling.
- Tilsetting på kommunale vilkår, med lønn etter avtale.
- God pensjonsordning i KLP.
Pensjon i KLP
I denne stillingen vil du få en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon.
Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
Kort fortalt om offentlig tjenestepensjon kan du lese her.
Se mer informasjon om fordelene dine som ansatt i Modum kommune med pensjon i KLP her.
Offentlig søkerliste
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, kjønn, bostedskommune og nåværende stilling. Har du bedt om å bli unntatt offentlighet må dette begrunnes. Hvis begrunnelsen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Søkere som ikke oppgir begrunnelse vil bli oppført på offentlig søkerliste.
Kontaktperson:
Aud Norunn Strand, kommunedirektør, e-post: aud.norunn.strand@modum.kommune.no,
mobil 915 11 049